Saturday 2 June 2007

Velkommen til min første blog.

På nyhedsgruppen "fr.rec.philatelie" mødte jeg en dag "Christian", som oplyste, at der var oprettet en ny blog for frimærkesamlere på den franske avis Le Mondes hjemmeside. Den blog er siden længe forsvundet igen, men den gav mig ideen til selv at oprette en blog, der naturligvis skulle handle om filateli. Dog måtte jeg samtidig indrømme over for mig selv, at "blog" stadig var et ord, som jeg ikke var helt fortrolig med. Jeg slog det derfor op på google.dk:

Forklaring: Weblog - hvad betyder det?Weblog, der nogen gange forkortes til en blog, er en sammentrækning af web og log. En log er en logbog eller en dagbog, og en weblog er således en netbåren, personlig side, der som regel vedligeholdes af en enkelt person - en blogger. Ordet weblog deles også nogle gange efter de to første bogstaver - We Blog - en humoristiske synsvinkel, men samtidig viser det, at det kollektive 'vi' er vigtigt for bloggerverdenen. Bloggen er blevet kaldt demokratiets genkomst på nettet - et sted hvor alle har en stemme, som de kan udfolde i deres blog.

Længere nede i forklaringen fandt jeg en invitation til at oprette min egen blog, og den opfordring kunne jeg ikke modstå. Jeg har, som I kan se, nu oprettet min egen blog - det tog 5 minutter. Jeg har givet den en international titel "Filateli i dag" i håb om at tiltrække alverdens dansk læsende frimærkesamlere. For det er frimærker og filateli, den skal handle om.

Velkommen! Lad os se, hvad vi sammen kan få ud af dette nye forum.

Med samler hilsen
Svend

1 comment:

Morten said...

Kære Svend, tak for dine indlæg. Som udenforstående er det dejligt at få et indblik i filatelien, specielt når så få skriver på nettet. Med venlig hilsen Morten.